Avustralya'da yaşam · Life in Australia

Christmas in Australia

Şimdiye kadar yazdığım yazıların çoğunda Avustralya’daki hayatı, Türkiye ile karşılaştırma yapmadan anlatmaya çalıştım. Fakat bazen öyle anlar geliyor ki engel olamıyorum. Bu yazıda da kuralları biraz ihlal ettim 🙂

İki gün önce Christmas’tı. 25 Aralık. Hristiyanların Hz. Isa’nın (Jesus Christ) doğumunu kutladıkları gün. Brisbane’da Christmas hazırlıkları çok önceden başladı. 1 ay kadar önce şehir merkezine çam ağaçları, xmas süslemeleri kondu. Alışveriş merkezlerinde ve reklamlarda indirimler başladı, xmas paketleri hazırlandı. Sokaklarda ‘Merry Christmas’ diye dolaşan Santalar (Noel Baba) bile görmeniz mümkündü. Hatta sabah haberlerinde her gün Christmas için geri sayım bile vardı 🙂 Tabi süslenen evlerden bahsetmiyorum bile 🙂 Christmas öncesi gece yürüyüşe çıktığınızda rengarenk yanıp sönen ışıklarla süslü evler görmeniz çok olası. Mesela aşağıdakiler biraz çılgın olanlar 🙂

735ba106152f7eb74f1b7b2b629a3354

anna-kucera-xmas-lights-013

 

Bir de christmas marketler var tabi ki 🙂

Bu arada elimden geldiğince fotoğraf çekmeye çalışıyorum. Daha çok fotoğraf koy diyor herkes de hala tam bir blogger olamadım 🙂 Telefonumu ya da tabletimi yanımda taşımayı alışkanlık haline getirmeliyim -kendime not- 🙂

20151221_131438

20151221_13173420151221_13151720151221_13154620151221_13160120151221_13161420151221_13170720151221_13171620151221_13471620151221_14271020151221_14283620151221_14291820151221_142940

Aşağıdaki videodaki çam ağacı fikri de çok hoşuma gitti. Pedal çevirdikçe üzerindeki ışıklar yanıyor. Enerjiyi siz üretiyorsunuz yani. Bunu gündüz çektim. Gece çok daha güzel görünüyor ama o gece tabletim yanımda değildi ne yazık ki 🙂 Ufak da olsa yine bi’ spora teşvik var 🙂

Videoda görmüşsünüzdür havlularla, mayolarla insanlar geçiyor. Burada Christmas böyle tabi kar mar yok. Deniz, güneş, kum 🙂 Hatta deniz kenarına giderseniz sörf yapan Santa’lar bile görebilirsiniz 🙂 Aşağıdaki fotoğrafı ben çekmedim. Ama google’a ‘Christmas in Australia’ dediğinizde bu tarz fotoğraflar çıkıyor.

People Celebrate Christmas At Bondi Beach
SYDNEY, AUSTRALIA – DECEMBER 25: North Bondi surf-club life-savers pose in front of their Christmas decorations at Bondi Beach on December 25, 2014 in Sydney, Australia. Bondi Beach is a popular tourist destination on Christmas Day. (Photo by Don Arnold/Getty Images)

Bunlar Christmas öncesiydi. Şimdi sıra geldi Christmas gününe.

Türkiye’de -büyük bir çoğunluğun müslüman olduğu bir ülke- xmas’ın herhangi bir özel anlamı yok. Hatta son bir kaç yılda xmas kutlayanlara karşı bazı saldırıların yapıldığını da biliyoruz. Bunun batı özentisi bir durum olduğu, hatta çoğu zaman yeni yılla karıştırıldığı dile getirilir. Bu konuda çok oturup araştırma yapmadım ama bu xmas hayatımda geçirdiğim ilk geleneksel xmas günüydü ve yine çok hoş bir tecrübeydi.

Bu arada herhangi bir şeyi kutlamak için illa ki o kültürden gelmeniz gerektiğini düşünmüyorum. Hintlilerin Deepavali festivaline katılmıştım Kuala Lumpur’da. Çok güzel müzikler dinledim ve Hint tatlılarından yedim. Eğer hoşuma gidiyorsa bunu yapmak için Hintli mi olmam gerekir? Aksine farklı kültürleri kucaklamak ve yaşatmak bu bence. Hangi bayramı kutlamak istiyorsanız onu kutlayın cidden. Hangi kültür size daha yakın geliyorsa onu yaşayın. Doğuştan hangi günleri özel kılacağınızın belirlenmiş olması çok garip.

Neyse..

Ev sahibimizin ailesiyle güzel bir Christmas geçirdik. Zaten bir kaç gün öncesinden hazırlıklara başlamıştı. Hediyeleri paketliyor bir yandan da çok büyük bir Greek salad yapacağından bahsediyordu. Öğlen saatlerinde kardeşleri, oğlu ve annesi geldi. Tüm gün boyunca yediler, içtiler ve eğlendiler. Onları izlemek hatta onlara katılmak çok keyifliydi.

NOT: Kendi içlerinde geçirdikleri özel bir günü  fazla detaylı ve fotoğraflı anlatmak bana biraz rahatsızlık verdiği ve özel hayata saygısızlık olduğunu düşündüğüm için çok fazla paylaşamıyorum ne yazık ki.

Christmas’ta yaşadığım yine fazla detay bir an beni çok mutlu etti. Ev sahibinin annesi (yaklaşık 80 yaşında) kim olduğumu sordu. Ne zaman geldiğimi, neler yaptığımı falan merak etti. Konuşmanın sonunda da gülümseyerek ‘Welcome to Australia’ dedi. Bunu burada o kadar çok duydum ki. O kadar açıklar ki yeni insanlara, yeni kültürlere. Gelen insanları içten bir şekilde kucaklayabiliyorlar. Özellikle 80 yaşında bir teyzeden bunu duymak ayrıca mutlu etti.

Son bir kaç senedir -daha gerçekçi olmak gerekirse 7-8 senedir – bayramlarda Edirne’ye gitmek pek içimden gelmiyor. Ailem bu durumun onlarla bir ilgisi olmadığını çoktan anladı neyse ki. Evin tanımadığım onlarca insanla dolması, herkesin birbirine sırayla nasıl olduğunu sormaları, okuduğun okulu veya çalıştığın alanı sorduklarında senin cevap vermeni beklemeden kendi çocuklarının başarılarından bahsetmeleri, yaşın biraz büyüdüyse evlilikten, evliysen çocuk sahibi olmaktan bahsetmeleri… Düşündükçe bile bazen bayılacak gibi oluyorum 🙂 En azından bizim oralarda -Trakya’da – böyle geçiyor bayramlar. Farklı şekillerde geçirenler varsa paylaşırlarsa çok sevinirim 🙂

Yani zaman değerli. Böyle özel günleri, ailemizle, sevdiğimiz yakın akrabalarımızla geçirsek daha güzel olurmuş gibi geliyor bana. Christmas’ta kimse ev sahibimizin oğlunun ne zaman evleneceğinden konuşmadı ya da amca kendi çocuklarının üstün başarılarından bahsetmedi. O yüzden galiba çok sıcak geldi herkes.

Insanın doğup büyüdüğü kültürü içselleştirememesi çok garip değil mi? 🙂 O kadar çok arkadaşım var ki böyle 🙂 Neyse ki artık Avustralya’dayım. Bunları sadece yazarken hatırlıyorum 🙂

Bu arada Christmas’da geleneksel olarak yedikleri Xmas Pudding diye bir şey var. Baklava gibi falan sanırım 🙂 Puding diyorlar da tadı daha çok kuru üzümlü kek gibiydi. Ama kekten çok üzüm vardı 🙂

christmas_pudding

Bu arada bu blogu yazmadan önce sadece burada neler olup bittiğini yazacağımı sanıyordum ama kendi fikirlerimi paylaşmadan yazarsam çok düz olacak galiba 🙂 Fikirlerimi paylaşmak ilk başlarda zor gelmişti neden tam bilemiyorum ama galiba iç dünyanızın bilinme korkusu olabilir. Savunmasız hissetmek ya da.  Ama paylaşmanın fikirleri sonsuzluğua götürdüğüne inanırsak çok da kötü bir şey yapmıyorum 🙂

Son bir fotoğrafım var. Bu bir kilise. Bu fotoğraf hakkında herhangi bir şey yazmayacağım. Zira o zaman çoook başka yerlere gidecek konu 🙂

IMAG0102

Sevgiler.

 

Advertisements

One thought on “Christmas in Australia

  1. Bloguju yeni keşfettim en sondan başlayarak okuyorum sanırım bitirmeden yatmam burda şuan 03.13 🙂 bende avustralya ya gelmeyi planliyorum ve olduğunca cok şey okumaya çalışiyorum. Yazıların çok güzel çok sevdim yazma tarzını ayrıca seninde trakyalı olman nedense beni sevindirdi. Umarım işlerim rast giderde bende hayalimi gerçekleştiririm . Tekirdağdan sevgiler.)

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s